Promocja sprzedaży – rodzaje

Promocja sprzedaży – rodzaje

Promocja sprzedaży to strategia marketingowa, której celem jest zwiększenie sprzedaży dzięki umowom i ofertom, które są dedykowane do zainteresowań konsumentów i zachęcają ich do zakupu produktu lub usługi.

Rabaty i kupony

Rabat cenowy — na przykład 20% zniżki — jest silną zachętą dla potencjalnych klientów, z którymi nawiązałeś kontakt, którzy uwielbiają Twój produkt lub usługę i których jedynym zastrzeżeniem jest cena. Jeśli rezygnują z zakupu, to dobra zniżka może zmotywować ich do podjęcia decyzji o zakupie. W tej samej rodzinie, co rabat, ale jako jednorazowa usługa są kupony. kupon może być silnym motywatorem. Jako rzecz namacalna (lub cyfrowa), odpowiedni kupon może zmusić potencjalnego klienta do podjęcia działania, ponieważ psychologicznie czuje się, jakby coś mu odebrano, jeśli tego nie zrobi. Kupony jednorazowe mają również mniejszy wpływ na wynik finansowy niż bieżące rabaty.

Wyzwania i sprzedaż błyskawiczna

Wyzwania polegają na tym, że konsumenci podejmują określone działania, aby wygrać coś od Twojej marki, zwykle produkt zniżkowy lub darmowy. Wyzwania często odbywają się w mediach społecznościowych, gdzie marka może poprosić obserwujących o udostępnienie jej treści na własnych profilach w celu dokonania wpisów do konkursu. Wyprzedaże błyskawiczne to wyprzedaże krótkookresowe, podczas których firmy, często e-commerce i detaliczne, oferują zniżki na produkty i usługi przez krótki okres. Może to wywołać wśród odbiorców poczucie pilności i może znacznie zwiększyć sprzedaż, jeśli użytkownicy chcą skorzystać z rabatu przed upływem czasu. W tego typu promocjach skuteczna jest reklama internetowa. O jej skuteczności poinformuje Cię audyt google ads. Będziesz wiedział, czy idziesz w dobrą stronę.

Bezpłatne wersje próbne i bezpłatna wysyłka

Bezpłatne wersje próbne zapewniają użytkownikom pełny dostęp do produktów i usług przez ograniczony czas bez opłat. Celem jest uświadomienie użytkownikom korzyści, jakie im przynosisz, i przekonanie ich do zakupu, gdy skończy się bezpłatny okres próbny. Najważniejszym powodem, dla którego konsumenci w Polsce rezygnują z zakupów, są wysokie, nieoczekiwane dodatkowe koszty (takie jak wysyłka). W rezultacie oferowanie bezpłatnej wysyłki jest formą promocji sprzedaży, ponieważ konsumenci są bardziej skłonni do kontynuowania zakupów, jeśli nie zostaną obciążeni dodatkowymi kosztami przy kasie.

Wszelkie działania marketingowe mogą przynieść korzyści. Ważne jest, aby były precyzyjnie dobrane do potencjalnego klienta. Tylko w takim wypadku będą skuteczne.